Przejdź do treści
Przejdź do treści
Telefon Zgłoszenie awarii - tel: 994Lokalizacja Al. Wyzwolenia 39, 58-300 WałbrzychAdres e-mail sekretariat@wzwik.pl
  • RODO
  • Deklaracja dostępności
  • Polityka plików cookies (EU)
Wałbrzyski Związek Wodociągów i Kanalizacji
  • Witamy
  • O WZWIK
  • Aktualności
  • Centrum Obsługi Klienta
  • E-BOK
  • Awarie
  • Kontakt
Wałbrzyski Związek Wodociągów i Kanalizacji

Projekty współfinansowane

Strona Główna / Projekty współfinansowane

Zobacz też: Dofinansowania ze środków WFOŚiGW we Wrocławiu


Porządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie Wałbrzyskiego Związku Wodociągów i Kanalizacji – etap II

W dniu 20.04.2018r została zawarta umowa pomiędzy Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie a Wałbrzyskim Związkiem Wodociągów i Kanalizacji o dofinansowanie Projektu pn.: „Porządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie Wałbrzyskiego Związku Wodociągów i Kanalizacji – etap II”. Przedmiotowy Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Wartość projektu: 32 941 064,60 PLN

Wartość dofinansowania z Unii Europejskiej: 15 396 837,77 PLN

Zadania Ujęte w Projekcie:

  1. Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w ul. Leśnej w Boguszowie Gorcach
  2. Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Borównie
  3. Budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Chrobrego w Głuszycy
  4. Wykonanie sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej dla budynków w rejonie ul. Świdnickiej w Jedlinie Zdroju
  5. Budowa systemu oczyszczania ścieków w miejscowości Struga w Gminie Stare Bogaczowice (kanalizacja grawitacyjno-tłoczna)
  6. Przebudowa sieci wodociągowej ul. Cmentarna, 1-go Maja w Wałbrzychu Etap II-zadanie 1
  7. Przebudowa sieci wodociągowej w ul. Św. Józefa w Wałbrzychu Etap II-zadanie 1
  8. Przebudowa sieci wodociągowej w ul. Aleksandra Puszkina w Wałbrzychu
  9. Przebudowa sieci wodociągowej w ul. Św. Krasickiego w Wałbrzychu
  10. Przebudowa sieci wodociągowej w ul. Zachodniej w Wałbrzychu
  11. Przebudowa sieci wodociągowej w ul. Sztygarskiej w Wałbrzychu
  12. Przebudowa sieci wodociągowej z przyłączami i sieci kanalizacji sanitarnej w drodze krajowej nr 35- ul. Wrocławska w Wałbrzychu na odcinku ul. Stacyjnej do ul. Pogodnej
  13. Przebudowa sieci wodociągowej w ul. Siemieradzkiego, Niegolewskiego w Wałbrzychu
  14. Przebudowa sieci wodociągowej ul. Przemysłowa Etap I
  15. Renowacje bezwykopowe odcinków sieci kanalizacyjnej w Wałbrzychu
  16. Zakup pojazdów specjalistycznych przeznaczonych do monitorowania i czyszczenia sieci
  17. Zakup sprzętu do wykrywania niekontrolowanych przecieków z sieci wodociągowej
  18. Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Kochanowskiego w Wałbrzychu
  19. Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Starachowickiej w Wałbrzychu

W ramach w/w zadań łącznie zostało zrealizowane:

15,48 km – długość wybudowanej kanalizacji sanitarnej

1,88 km – długość zmodernizowanej kanalizacji sanitarnej

1,24 km – długość wybudowanej sieci wodociągowej

3,92 km – długość przebudowanej sieci wodociągowej

Projekt zrealizowany jest na obszarze 3 aglomeracji ściekowych: aglomeracji Wałbrzych,

aglomeracji Boguszów-Gorce oraz aglomeracji Walim.

Podstawowymi niedoborami występującymi na terenie tych aglomeracji były:

  • niedostateczny stopień skanalizowania,
  • niewystarczający dostęp mieszkańców do sieci wodociągowej,
  • niedostateczny stan techniczny istniejących sieci kanalizacyjnych i wodociągowych

wymagających prac modernizacyjnych.

  • brak wystarczającej ilości specjalistycznego sprzętu do wykrywania wycieków wody,
  • brak wystarczającej liczby specjalistycznych pojazdów do monitorowania i czyszczenia sieci.

Cele przedsięwzięcia

Celem głównym projektu jest: poprawa warunków społeczno – gospodarczo –przyrodniczych na obszarze aglomeracji Wałbrzych, Walim i Boguszów-Gorce poprzez poprawę jakości systemów wodno-kanalizacyjnych oraz zwiększenie liczby ludności korzystającej z sieci kanalizacji sanitarnej oraz wodociągowej

Cel ten jest zrealizowany poprzez wypełnienie celów cząstkowych podzielonych według

obszarów, których dotyczą:

obszar środowiskowy

  • ograniczenie procesu przedostawania się niebezpiecznych substancji zagrażających życiu i zdrowiu ludzi do wody i gleby, oraz dotrzymywanie bezpiecznych wskaźników emisyjnych w odniesieniu do pozostałych substancji zagrażających ekosystemom wodnym;
  • dostosowanie gospodarki ściekowej aglomeracji do wymogów prawa polskiego i unijnego, szczególnie do Dyrektywy Rady 91/271/EWG.

obszar społeczno – gospodarczy

  • wzrost liczby osób korzystających z systemu kanalizacji sanitarnej na terenie aglomeracji objętych projektem,
  • poprawa warunków sanitarnych i zmniejszenie ryzyka zachorowań,
  • podniesienie poziomu życia mieszkańców,
  • uporządkowanie gospodarki ściekowej, zastąpienie przestarzałych technologii nowoczesnymi rozwiązaniami, poprawa efektywności zarządzania,
  • wzrost atrakcyjności terenów inwestycyjnych,
  • rozwój turystyki i agroturystyki na obszarze aglomeracji, zapewnienie mieszkańcom dostępu do wysokiej jakości wody pitnej, spełniającej normy polskie i europejskie.

Realizacja inwestycji jest pozytywna z punktu widzenia rozwoju gospodarczego i związanego z tym rozwoju rynku pracy. Korzystny czynnik związany z lokalizacją terenów inwestycyjnych został podparty odpowiednimi warunkami infrastruktury technicznej (infrastruktura wodno – kanalizacyjna) by rozwój gospodarczy stał się faktycznym, ugruntowanym i długoterminowym kierunkiem wzrostu miasta. Poprawa jakości infrastruktury kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej przyczynia się do wzrostu atrakcyjności turystycznej całej aglomeracji. Walory przyrody (czysta woda w zbiornikach

wodnych, rzekach i potokach, zachowanie bioróżnorodności flory i fauny, pozytywne zjawiska estetyczne) oraz możliwość zapewnienia turystom wysokich standardów bytowych wpływają na wzrost popytu turystycznego na usługi świadczone na terenie aglomeracji. Tym samym zwiększa się motywacja miejscowej ludności do zakładania własnej działalności turystycznej i około turystycznej, co przyczynia się do dynamizacji rozwoju gospodarczego regionu. Odpowiednie warunki techniczne pozwalają również na dostosowanie warunków funkcjonowania potencjalnych przedsiębiorstw do wymogów sanitarnych nakładanych przez państwo i Unię Europejską.

Przyśpieszenie rzeczowej realizacji inwestycji poprzez pozyskanie zewnętrznych źródeł finansowania zapobiegło potencjalnemu zahamowaniu procesu kanalizowania aglomeracji i usprawniania działania systemu wod-kan, co miało by miejsce w przypadku polegania wyłącznie na środkach własnych WZWiK

INFORMACJA O FUNKCJONOWANIU MECHANIZMU UMOŻLIWIAJĄCEGO SYGNALIZOWANIE POTENCJALNYCH NIEPRAWIDŁOWOŚCI LUB NADUŻYĆ FINANSOWYCH

Instytucja Zarządzająca Programem Infrastruktura i Środowisko oraz Beneficjent przywiązują szczególną wagę do zapewnienia realizacji projektu w ramach Programu POIiŚ w sposób etyczny, jawny i przejrzysty. Sygnały o nieprawidłowościach pozwolą na wprowadzenie odpowiednich środków zaradczych oraz przyczynią się do zapewnienia najwyższych standardów realizacji projektu.

Jak należy dokonać zgłoszenia

Instytucja Zarządzająca Programem Infrastruktura i Środowisko stworzyła proste narzędzie do zgłaszania wszelkich nieprawidłowości dotyczących projektów finansowanych ze środków pochodzących z Programu Infrastruktura i Środowisko.

W celu zgłoszenia podejrzenia wystąpienia nieprawidłowości lub nadużycia finansowego należy dokonać zgłoszenia przez specjalny e-mail: naduzycia.pois@mr.gov.pl lub przy pomocy elektronicznego systemu zgłoszenia za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej. Wszelkie informacje znajdują się na stronie internetowej:

https://www.pois.gov.pl/strony/zglaszanie-nieprawidlowosci


Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:

Europa inwestująca w obszary wiejskie

Operacja typu „Gospodarka wodno – ściekowa” pn.

„Poprawa gospodarki wodnej na terenie Gminy Jedlina – Zdrój
i Gminy Walim”

mająca na celu wsparcie lokalnego rozwoju na obszarach miejsko – wiejskich poprzez budowę sieci wodociągowej w mieście Jedlina – Zdrój oraz wsi Zagórze Śląskie na terenie Gminy Walim, współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania

„Wsparcie Inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszeniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020

W dniu 18.04.2023r. pomiędzy Samorządem Województwa Dolnośląskiego a Wałbrzyskim Związkiem Wodociągów i Kanalizacji została zawarta Umowa Nr 00069-65150-UM0110174/22 o przyznanie pomocy na operacje pn.: „Poprawa gospodarki wodnej na terenie Gminy Jedlina – Zdrój i Gminy Walim”.

W wyniku realizacji operacji osiągnięty zostanie następujący cel:

wsparcie lokalnego rozwoju na obszarach miejsko – wiejskich poprzez budowę sieci wodociągowej w mieście Jedlina – Zdrój oraz wsi Zagórze Śląskie na terenie Gminy Walim o łącznej długości 2,17 km.

Wysokość przyznanej pomocy:

Wałbrzyskiemu Związkowi Wodociągów i kanalizacji została przyznana pomoc w wysokości

2 465 655,00 zł tj. do 100% kosztów kwalifikowanych

Całkowita wartość  operacji: 3 983 273,90 PLN

Informacje dotyczące PROW 2014-2020 oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich dostępne są na stronie internetowej:

https://umwd.dolnyslask.pl/obszarywiejskie/prow-2014-2020


JRP – jednostka realizująca projekt

W związku z realizacją przez Wałbrzyski Związek Wodociągów i Kanalizacji programu w ramach Funduszu Spójności p.n.:” Oczyszczanie Ścieków w Wałbrzychu 2003/PL/16/P/PE/041″ Zarząd WZWiK w dniu 04.03.2003 roku Uchwałą Nr 2/I/2003 powołał Pełnomocnika ds. Realizacji Projektu (MAO) – p. Stefanosa Ewangielu – Przewodniczącego Zarządu

Zgodnie z unijnymi wymaganiami, realizacja każdego projektu wymaga powołania specjalnej struktury, która będzie odpowiedzialna za przygotowanie, organizację i monitorowanie realizacji projektu na płaszczyźnie technicznej, finansowej i prawno – organizacyjnej. W przypadku przedsięwzięć realizowanych w ramach Funduszu Spójności, rolę takiej struktury organizacyjnej pełni Jednostka Realizująca Projekt (JRP). Zarząd w dniu 22.07.2004 roku powołał Uchwałą Nr 1/XXII/2004 Jednostkę Realizującą Projekt (JRP). Pracę JRP nadzoruje MAO odpowiedzialny za całościową realizację i jej zgodność ze wszystkimi procedurami.

Jednostka Realizująca Projekt funkcjonuje w ramach trzech Zespołów :

Kierownik JRP – Marek Mielniczuk

kieruje pracą JRP w sposób umożliwiający prawidłową realizację Projektu pod względem administracyjnym, finansowym i technicznym, odpowiada za organizowanie, koordynowanie i nadzór prac wykonywanych przez personel JRP, odpowiada za koordynację realizacji Projektu.

Zespół Organizacyjno – Prawny (ZOP)

odpowiada za obsługę prawno – organizacyjną realizowanego Projektu, organizuje narady koordynacyjne dotyczące realizacji zadań w ramach Projektu, pełni nadzór nad przygotowywaniem projektów: uchwał, zarządzeń itp. oraz wszelkich innych dokumentów prawnych potrzebnych do realizacji Projektu, uczestniczy w przetargach w zakresie przygotowania dokumentacji przetargowej, w tym umów dot. poszczególnych zadań Projektu i pracach komisji przetargowych, monitoruje realizację Projektu w ścisłej współpracy z Kierownikiem JRP, przygotowuje wspólnie z Zespołem Finansowym i Zespołem Technicznym wszelkie wymagane raporty, w tym Raportu postępów Realizacji Projektu oraz pełni nadzór nad terminowym przekazaniem wymaganych dokumentów do IPZ II lub innych Instytucji Pośredniczących, pełni nadzór nad działaniami związanymi z popularyzacją i informacją dot. Projektu zgodnie z „Wytycznymi do prowadzenia działań informacyjnych i promujących dotyczących przedsięwzięć Funduszu Spójności” oraz zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) 621/2004 z dnia 1 kwietnia 2004 r.

Zespół Finansowy (ZF)

odpowiada za właściwy nadzór nad realizacją finansową Projektu zgodnie z zapisami odpowiednich umów na poszczególne zadania Projektu i Planami Płatności, w szczególności w zakresie ich terminowego ukończenia, pełnego i właściwego wykorzystania przekazanych środków oraz w zakresie przygotowania raportowania, sporządza i aktualizuje Plany Płatności i Harmonogramy Rzeczowo – Finansowe w ścisłej współpracy z ZT i ZOP, a także odpowiada za terminowe przekazywanie ich do Kierownika JRP, przekazuje do Kierownika JRP i ZOP dane umożliwiające terminowe przygotowywanie wszelkich wymaganych raportów sporządza bieżące sprawozdania finansowe, zapewnia ciągłość finansowania Projektu i terminową realizację płatności zgodnie z Planami i Harmonogramem stanowiącymi załączniki do Umowy o dofinansowanie Projektu, przygotowuje dla MAO wszelkie niezbędne informacje związane z terminową realizacją Projektu.

Zespół Techniczny (ZT)

odpowiada za zarządzanie techniczne Projektem (zgodnie z Harmonogramem Procedur Przetargowych, Wykazem Przetargów i Harmonogramem Rzeczowo – Finansowym) oraz jego monitorowanie w ścisłej współpracy z Kierownikiem JRP i Inżynierem Kontraktu, bierze udział w przetargach i dokonuje weryfikacji części technicznych dokumentacji przetargowej, przygotowuje dla MAO wszelkie niezbędne informacje związane z terminową realizacją Projektu oraz wykonuje i aktualizuje harmonogramy realizacji projektu, przekazuje do ZF i ZOP dane umożliwiające terminowe przygotowywanie wszelkich wymaganych raportów, w tym Raportu z postępów realizacji Projektu na Komitet Monitorujący, zabezpiecza wykonanie robót budowlanych zgodnie z polskim Prawem Budowlanym oraz Harmonogramem Rzeczowo – Finansowym.


  • Wałbrzyski Związek Wodociągów i Kanalizacji
  • Al. Wyzwolenia 39, 58-300 Wałbrzych
  • Tel. 74 648-81-00
  • Zgłaszanie awarii: 994
  • sekretariat@wzwik.pl
Kontakt
Obszar działania WZWIK
  • Boguszów-Gorce
  • Czarny Bór
  • Głuszyca
  • Jedlina Zdrój
  • Stare Bogaczowice
  • Szczawno Zdrój
  • Walim
  • Wałbrzych
Mapa

Przydatne linki

  • Centrum Obsługi Klienta
  • Logowanie w EBOK
  • Skontaktuj się z nami
  • Pobór bezumowny
  • Portal e-faktura

© 2025 Wałbrzyski Związek Wodociągów i Kanalizacji

Zarządzaj zgodą
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zobacz preferencje
{title} {title} {title}
Przewiń na górę
  • Witamy
  • O WZWIK
  • Aktualności
  • Centrum Obsługi Klienta
  • E-BOK
  • Awarie
  • Kontakt
Szukaj