Jeżeli Odbiorca zużywa wodę bezpowrotnie na podlewanie zieleni, może zwrócić się do WZWiK celem przyjęcia do ewidencji oraz zaplombowania dodatkowego wodomierza (podlicznika) opomiarowującego ilość zużycia tej wody.
Odbiorca na własny koszt montuje zakupiony dodatkowy wodomierz i zgłasza go do Centrum Obsługi Klienta, celem sprawdzenia, odbioru i zaplombowania, składając zlecenie osobiście w Centrum Obsługi Klienta w Wałbrzychu przy Al. Wyzwolenia 37 lub wysyłając wypełniony załącznik (FSZ-02-03-01) Zlecenie Wykonania usługi na adres mailowy cok@wpwik.pl
WPWiK wystawia fakturę za zaplombowanie podlicznika, wg obowiązującego cennika usług ( wodomierzowe i transportowe ) https://www.wpwik.pl/obsluga-klienta/cenniki-taryfy.html
Od momentu uregulowania przez Odbiorcę należności za zaplombowanie, podlicznik jest rozliczany przez WZWiK, każdorazowo w dniu odczytu wodomierza głównego.
Zamontowany wodomierz dodatkowy jest własnością Odbiorcy, w związku z tym do Odbiorcy należy kontrola jego stanu technicznego, zabezpieczenie przed zamarznięciem w zimie oraz legalizacja.