Informacje ogólne
Wałbrzyski Związek Wodociągów i Kanalizacji zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej www.wzwik.pl zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
- Data publikacji strony internetowej: 2025 rok.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: —
Zgodność z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Intencją Wałbrzyskiego Związku Wodociągów i Kanalizacji jest udostępnienie materiałów i funkcjonalności strony internetowej wszystkim użytkownikom, aby była ona zgodna z międzynarodowymi wytycznymi dla dostępności treści internetowych. W związku z tym WZWiK planuje w roku 2025 wdrożyć nową stronę internetową o odpowiedniej funkcjonalności i przystosowaniu do możliwości każdego użytkownika.
Następujące treści nie są dostępne dla wszystkich użytkowników:
- Nie jest dostępna usługa zmiany wielkości czcionki i kontrastu.
- Filmy nie posiadają napisów.
- Niektóre grafiki nie posiadają alternatywy tekstowej.
Powody wyłączenia:
- Filmy zostały opublikowane przed dniem 23 września 2020 r.
- Konieczne jest wdrożenie nowej strony internetowej.
Deklaracja dostępności
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
- Data sporządzenia deklaracji: 31.03.2025
- Data ostatniego przeglądu i aktualizacji deklaracji: —
Skróty klawiaturowe
Na stronie www.wzwik.pl można używać standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i kontaktowe
W przypadku wystąpienia problemów wynikających z niespełnienia wymogów dostępności cyfrowej prosimy o kontakt tel. 74-64-88-168, e-mail: iod@wzwik.pl.
Na powyższe dane kontaktowe można również składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz żądania zapewnienia dostępności.
W zgłoszeniu należy podać:
- imię i nazwisko zgłaszającego
- dane kontaktowe zgłaszającego (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, której dotyczy zgłoszenie,
- opis problemu i propozycję sposobu jego rozwiązania, aby był jak najbardziej wygodny dla zgłaszającego.
Klauzula informacyjna RODO znajduje się pod adresem:
https://wzwik.pl/rodo.html
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej, wskazanie strony internetowej oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Żądanie powinno być zrealizowane niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać do Rzecznika Praw Obywatelskich. Szczegóły na stronie:
https://bip.brpo.gov.pl/pl/content/zlozenie-wniosku-do-rzecznika-praw-obywatelskich
Dostępność architektoniczna
Informacje o dostępności architektonicznej opracowano w oparciu o samoocenę.
Deklaracja dostępności obejmuje miejsce obsługi klientów, tj. Centrum Obsługi Klienta.
- Adres:
Wałbrzyski Związek Wodociągów i Kanalizacji.,
58-300 Wałbrzych, al. Wyzwolenia 37.
- Parking.
Najbliższy ogólnodostępny publiczny parking płatny znajduje się w odległości ok. 73 metry (pomiar od wjazdu na parking do wejścia do Centrum Obsługi Klienta).
- Wejście.
Wejście główne dla klientów znajduje się na parterze. Jest dostępne z chodnika położonego wzdłuż al. Wyzwolenia. Do wnętrza Centrum Obsługi Klienta prowadzi podjazd o łagodnym nachyleniu. Drzwi wejściowe uruchamiają się automatycznie (są rozsuwane).
- Wnętrze.
Centrum Obsługi Klienta mieści się na parterze budynku, nie ma w nim progów. W budynku nie ma pętli indukcyjnych, brak jest możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego, nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych. Lada stanowisk do obsługi klientów jest obniżona. Wszystkie sprawy można załatwić w sali Centrum Obsługi Klienta.
- Ciągi poziome
Pomieszczenia Centrum Obsługi Klienta znajdują się na 1 kondygnacji. Szerokość i wysokość korytarzy i innych pomieszczeń jest odpowiednia.
- Ciągi pionowe
W pomieszczeniu nie ma schodów i windy. Jeżeli jest potrzeba spotkania z pracownikiem merytorycznym, który nie jest obecny w tej sali (pracuje w innym budynku), wówczas jest on proszony przez pracowników o przyjście.
- Toaleta
Wewnątrz jest toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
- Psy asystujące
Do budynku można wejść z psem asystującym.
- Usługa tłumacza migowego
Związek nie zapewnia usługi tłumacza migowego.
- Aplikacje mobilne
Związek nie oferuje aplikacji mobilnych.